Jeśli planujesz w przyszłości wystawić coś na sprzedaż, na pewno zastanawiasz się, jaka cena będzie odpowiednia. Każdy chce zarobić na swoich rzeczach, ale zbyt wysoka cena skutecznie odciągnie od nas potencjalnych klientów. Na szczęście jest kilka uniwersalnych sposobów na wyznaczanie rozsądnej ceny, nawet jeśli nie znasz się do końca na przedmiotach, które chcesz wystawić na serwisie.
Sprawdź, jakie ceny ustalili inni
Zanim zaczniesz określać to, za ile Ty chcesz sprzedać dany przedmiot, sprawdź, jakie ceny są obecnie popularne na serwisie, na którym wystawiasz. Rozejrzyj się, jakiej sumy oczekują doświadczeni sprzedawcy oferujący podobne do twojego produkty. Weź pod uwagę to, w jakim są stanie, czy są częścią większej kolekcji i jak rzadkie są. Im rzadsza rzecz, tym droższe będzie, to samo tyczy się jej stanu.
Jeśli coś jest uszkodzone, będziesz musiał zejść z ceny, którą podaje się na nową sztukę. Problem może się jednak pojawić, jeśli nie będziesz miał żadnej oferty, z którą będziesz mógł się porównać.
Mądrze określ jakość twojego produktu
Kiedy nie masz porównania, musisz improwizować. Jeśli nikt nie wystawia produktów podobnych do twoich, to może oznaczać, że masz w swoim posiadaniu białego kruka. Poczytaj o swojej rzeczy i dowiedz się, czy nie jest czymś cennym albo nie należy do jakiejś większej kolekcji. Następnie bardzo dokładnie określ jej jakość. Wszystkie uszkodzenia będą miały wpływ na zainteresowanie.
Jeśli rzecz jest zniszczona, a Ty zarządzasz za nią kwotę jak za nowy przedmiot, to zapewne nikt się na nią nie skusi. Nie ważne, jak droga byłaby w nienaruszonym stanie, uszkodzenia zawsze zaniżają jej wartość o solidny procent.
Bądź gotowy na negocjacje
Możesz nie znać się na tym, co sprzedajesz. W takim wypadku nie możesz dać tego odczuć zainteresowanemu klientowi. Bądź gotowy na negocjacje z osobami, które wiedzą, co sprzedajesz albo przynajmniej sprawiają takie wrażenie. Będą starali się maksymalnie zejść z ceny, co jest dość logicznym rozwiązaniem, w końcu każdy chce jak najwięcej zaoszczędzić.
Określ z góry, ile najmniej chcesz wyciągnąć z takiej transakcji i nie daj jej zejść niżej. Kiedy ktoś poczuje, że jesteś skłonny do opuszczania ceny, zacznie Cię do tego namawiać. A im więcej mu oddasz, tym bardziej stratny będziesz, do czego lepiej nie doprowadzić.